ŞCOALA
GIMNAZIALĂ CAPU DEALULUI
COMUNA
BRĂNEȘTI,
JUDEŢUL GORJ
scoalacapudealului@yahoo.ro
TEL/FAX : 0253288015
STRATEGIA DE
PROMOVARE A UNITĂȚII
Oferta educațională a Școlii Gimnaziale Capu
Dealului este definită în funcție de:
- opțiunile părinților;
- resursele umane (pregătirea
personalului), resursele materiale si financiare;
- interesele comunității locale.
Serviciile
educaționale oferite de Școala Gimnazială Capu Dealului care fac obiectul acestei
descrieri se referă la organizarea învățământului preșcolar, școlar pe nivele
de vârstă, constituite de regulă după criteriul de vârstă al copiilor sau după
nivelul de dezvoltare globală al acestora, beneficiind de cadre didactice
calificate si o infrastructură adecvată.
u Putem afirma că în școala
noastă se practică un învățământ care încurajează competența în scopul formării
unui absolvent responsabil, autonom, capabil să decidă asupra carierei, prin
dobândirea unei culturi generale orientată spre domeniile: informatica,
matematica si știinte ale naturii, limba română și limbi moderne de circulație internațională sport și arte.
u Suntem angrenați în parcurgerea unor pași de acțiune pentru
a face față concurenței unor scoli similare prin:
·
formarea de absolvenți competitivi, care obțin rezultate notabile la Evaluarea
Națională, fiind primii admiși la liceele/colegiile
naționale/ la liceele cu profil militar,
pedagogic din județ și din țară
·
capabili să stăpânească la un nivel superior tehnologia informației și
comunicațională;
u orientarea actului didactic spre a obișnui
elevul să gândească, să
abstractizeze, să comunice în limbile moderne de circulație internațională;
u proiectarea activității
școlare în scopul integrării in spațiul european prin conștientizarea propriei
culturi, dar și prin descoperirea altor culturi si tradiții europene;
u convertirea actului de predare-învatare
dintr-un act reproductiv într-un act creativ, cauzal, explicativ;
u democratizarea relatiilor din școală la toate
nivelele;
u perfecționarea colectivului didactic pentru
înlăturarea formalismului.
Modalități de promovare a ofertei educaționale
Obiective specifice pentru
promovarea ofertei educaționale:
u 1. Informarea publicului/ comunității cu privire la
activitatea și rezultatele unității;
u 2. Informarea părinților cu privire la specificul unității
si a opțiunilor de studiu (oferta educațională) din cadrul unității.
Strategia de promovare a
fost construită pe două direcții, si anume:
u A) promovare indirectă, prin intermediul articolelor
de presă scrisă, unde școala si-a făcut cunoscute strategiile de derulare si
dezvoltare a ofertei educaționale, prin intermediul Internetului, popularizarea
exemplelor de bună practică, a rezultatelor la
olimpiadele și concursurile școlare pe situl unității;
u B) promovarea directă, prin organizarea unui turneu
publicitar, prin majoritatea unităților preșcolare din localitate și prin
organizarea acțiunii ”Ziua Porților Deschise ”la sediul unității, popularizând astfel activitatea școlii
și expunând concret oferta educațională a unității noastre școlare.
Pentru
ca ambele direcții de promovare să se desfăsoare în condiții de calitate si să
se supună celor mai exigente cerințe profesionale
am
dezvoltat o campanie specială de concepere și
editare a materialelor promoționale: pliante, materiale video de prezentare a unității, blog-uri ale cadrelor
didactice ,reviste școlare.
u Organizarea
si participarea la manifestații stiințifice locale, județene si naționale;
u Realizarea
unor prezentări web definitorii pentru calitatea procesului de instruire si
educație care se desfăsoară în cadrul unității;
u În
condițiile unui sistem concurențial în continuă dezvoltare devine imperativă
accentuarea eforturilor de promovare a imaginii școlii si de stabilire a unor
relații directe cu viitorii potențiali beneficiari/părinți. Se impune
planificarea atentă a campaniilor de informare si comunicare cu beneficiarii
care vor avea un caracter permanent si vom folosi o gamă largă de mijloace:
anunțuri la radio local si TV, interviuri, reportaje realizate cu alți părinți,
brosuri, pliante.
u Unitatea noastră
școlară noastră
a obținut recunoasterea locală, județeană si națională prin:
-
calitatea serviciilor
educaționale;
-
competența cadrelor
didactice;
-
gradul de satisfacție
al beneficiarilor;
-
cadrul ambiental;
-
resursele materiale ale
școlii;
-
mediul relațional/de
comunicare stabilita între școală si familie;
-
implicarea în proiecte
și programe internaționale.
Oferta extracurriculară
1. Extinderea activităților
instructiv – educative în spațiul extrașcolar;
2. Organizarea de pregătiri
suplimentare pentru prevenirea eșecului școlar și obținerea performanței;
3. Organizarea de excursii tematice;
4. Participarea elevilor la
spectacole de teatru, muzică;
5. Organizarea de serbări,
concursuri;
6. Organizarea unor activități
cultural- artistice;
7. Discutii, dezbateri cu invitati
din diferite domenii de activitate;
8. Participarea elevilor la cercuri
tematice.
Conținutul plăcut, interesant și atractiv al
diverselor tipuri și forme de activități desfășurate în școală, precum și
ambianța oferită, determină participarea tot mai numeroasă a copiilor dornici
să-și manifeste aptitudiniile și imaginația creatoare în diferite domenii de
activitate și să-și pună în practică propriile lor inițiative și proiecte sub
îndrumarea profesorilor.
În consecință, activitatea extracurriculară reprezintă
spațiul aplicativ care permite transferul și aplicarea cunoștințelor,
abilităților, competențelor dobândite în sistemul de învățământ. Prin formele
sale specifice, activitatea extrașcolară dezvoltă gândirea critică și
stimulează implicarea tinerei generații în actul decizional în contextul
respectării drepturilor omului și al asumării responsabilităților sociale,
realizându-se astfel o simbioză lucrativă între componenta cognitivă și cea
comportamentală.
VIZIUNEA UNITĂȚII
Şcoala Gimnazială
Capu Dealului - o școală europeană puternic angajată în dezvoltarea
comunității, capabilă să ofere servicii educaționale și de consultanță de
înaltă calitate și performanță, promovând un dialog deschis și permanent cu
partenerii sociali și educaționali.
Dorind o viziune dinamică, științifică, pragmatică,
viziunea școlii s-a centrat, raportându-ne la următoarele domenii:
Curriculum:
- obținerea unor rezultate competitive asigurând
calitatea procesului instructiv-educativ;
- stimularea performanțelor individuale ale elevilor, dezvoltarea
personalității elevilor, formarea capacității intelectuale, stimularea
motivației învățării, asimilarea tehnicilor de muncă intelectuală, educația în
sprijinul valorilor societății noastre.
CDȘ: Pe lângă curriculum-ul naţional, şcoala oferă elevilor şi un curriculum la decizia şcolii, ore prestate de cadre didactice pregătite din punct de vedere profesional şi nu numai. Astfel, în programele de opţional, există:
În lumea basmelor- clasa a V-a
Călătorie în lumea cărților- clasa a VI-a
Tehnici de lectură- clasa a VII-a
Lectura și abilitățile de viață- clasa a VIII-a
Resurse material-financiare:
Școala noastră dispune de săli de clasă moderne, unele
dotate cu mobilier nou, un cabinet de informatică dotat cu calculatoare, o
bibliotecă ce are un fond de carte impresionant, materiale didactice
diverse, grupuri sanitare în interiorul instituţiei.
În prezent, şcoala este dotată cu centrale termice
proprii şi a fost utilată modern, pentru ca mediul educaţional în care îşi
desfăşoară activitatea elevii şi cadrele didactice din această şcoală să fie
cât mai propice pentru un învăţământ de calitate, să fie cât mai atrăgător
pentru elevi şi părinţi, cât şi pentru cadrele didactice.
Astfel se vor putea pune în valoare atât baza
materială a școlii cât și resursele umane, ceea ce va duce la creșterea
prestigiului școlii în comunitatea locală.
Resurse umane:
Elevii, în număr de 206, sunt cuprinși în următoarea structură de învățământ:
-
preșcolar – 45
-
învățământ primar – 79
-
învățământ gimnazial – 82
Elevul trebuie să găsească în școală un al doilea cămin, care să-i ofere nu numai cunoștințele necesare trecerii într-o treaptă superioară a învățământului, ci și un cadru propice dezvoltării personalității lui ca viitor cetățean, capabil să facă față cerințelor contemporane;
În școala noastră îşi desfăşoară activitatea 41 de
cadre didactice:
–
3 educatoare ( 1 def., 1 gr.II., 1 gr.I );
–
5 învățători ( 5 gr.I );
–
9 profesori ( 9 gr.I ).
Majoritatea cadrelor didactice sunt titulare,
pasionate de munca pe care o prestează, dăruite şcolii şi elevilor acesteia.
Profesionalismul acestor cadre didactice fac şcoala mai primitoare, mai
atrăgătoare, mai luminoasă.
Personalul didactic auxiliar este reprezentat de secretar,
contabil și consilier școlar, iar personalul nedidactic de 3 îngrijitoare și un fochist.
Relații comunitare:
Urmărim creșterea prestigiului școlii prin colaborarea cu parteneri direct
interesați: Primăria, Poliția, Biserica, Teatrul Dramatic ”Elvira Godeanu”.
MISIUNEA UNITĂȚII
Şcoala Gimnazială
Capu Dealului își propune crearea unui mediu educaţional prin care să se
formeze dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane.
Școala este deschisă pentru a oferi elevilor săi un învățământ de calitate și
un cadru optim formării unei personalităţi armonioase, înzestrate cu valori
morale, intelectuale și estetice, astfel încât, la sfârșitul ciclului de
învățământ, să aibă competențele și flexibilitatea necesare inserției în
următoarea etapă școlară și să le asigure acestora premisele
succesului în orientarea şcolară și profesională.
Școala noastră este preocupată de formarea elevilor, descoperirea talentelor, cultivarea și dezvoltarea acestora pentru obținerea de performanțe, într-un climat stimulativ de colaborare și de siguranță.📙📐💻🔔🔎
Director,
Prof. Iriza Cristina
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu