luni, 28 martie 2022

STRATEGIA DE PROMOVARE A UNITĂȚII

 


ŞCOALA GIMNAZIALĂ CAPU DEALULUI

COMUNA BRĂNEȘTI, JUDEŢUL  GORJ

scoalacapudealului@yahoo.ro

TEL/FAX :   0253288015        

STRATEGIA DE PROMOVARE A UNITĂȚII

Oferta educațională a Școlii Gimnaziale Capu Dealului este definită în funcție de:

- opțiunile părinților;

-  resursele umane (pregătirea personalului), resursele materiale si financiare;

-  interesele comunității locale.

Serviciile educaționale oferite de Școala Gimnazială Capu Dealului care fac obiectul acestei descrieri se referă la organizarea învățământului preșcolar, școlar pe nivele de vârstă, constituite de regulă după criteriul de vârstă al copiilor sau după nivelul de dezvoltare globală al acestora, beneficiind de cadre didactice calificate si o infrastructură adecvată.

u Putem afirma că în școala noastă se practică un învățământ care încurajează competența în scopul formării unui absolvent responsabil, autonom, capabil să decidă asupra carierei, prin dobândirea unei culturi generale orientată spre domeniile: informatica, matematica si știinte ale naturii, limba română și limbi moderne de circulație internațională sport și arte.

u Suntem angrenați în parcurgerea unor pași de acțiune pentru a face față concurenței unor scoli similare prin:

·       formarea de absolvenți competitivi, care obțin rezultate notabile la Evaluarea Națională, fiind primii admiși  la liceele/colegiile naționale/ la liceele cu profil militar,  pedagogic din județ și din țară

·       capabili să stăpânească la un nivel superior tehnologia informației și comunicațională;

u  orientarea actului didactic spre a obișnui elevul să gândească, să abstractizeze, să comunice în limbile moderne de circulație internațională;

u proiectarea activității școlare în scopul integrării in spațiul european prin conștientizarea propriei culturi, dar și prin descoperirea altor culturi si tradiții europene;

u  convertirea actului de predare-învatare dintr-un act reproductiv într-un act creativ, cauzal, explicativ;

u  democratizarea relatiilor din școală la toate nivelele;

u  perfecționarea colectivului didactic pentru înlăturarea formalismului.

 

Modalități de promovare a ofertei educaționale

Obiective specifice pentru promovarea ofertei educaționale:

u 1. Informarea publicului/ comunității cu privire la activitatea și rezultatele unității;

u 2. Informarea părinților cu privire la specificul unității si a opțiunilor de studiu (oferta educațională) din cadrul  unității.

Strategia de promovare a fost construită pe două direcții, si anume:

u A) promovare indirectă, prin intermediul articolelor de presă scrisă, unde școala si-a făcut cunoscute strategiile de derulare si dezvoltare a ofertei educaționale, prin intermediul Internetului, popularizarea exemplelor de bună practică, a rezultatelor la olimpiadele și concursurile școlare pe situl unității;

u B) promovarea directă, prin organizarea unui turneu publicitar, prin majoritatea unităților preșcolare din localitate și prin organizarea acțiunii ”Ziua Porților Deschise ”la sediul unității, popularizând astfel activitatea școlii și expunând concret oferta educațională a unității noastre școlare.

Pentru ca ambele direcții de promovare să se desfăsoare în condiții de calitate si să se supună celor mai exigente cerințe profesionale am dezvoltat o campanie specială de concepere și editare a materialelor promoționale: pliante, materiale video de prezentare a unității, blog-uri ale cadrelor didactice ,reviste școlare.

u Organizarea si participarea la manifestații stiințifice locale, județene si naționale;

u Realizarea unor prezentări web definitorii pentru calitatea procesului de instruire si educație care se desfăsoară în cadrul unității;

u În condițiile unui sistem concurențial în continuă dezvoltare devine imperativă accentuarea eforturilor de promovare a imaginii școlii si de stabilire a unor relații directe cu viitorii potențiali beneficiari/părinți. Se impune planificarea atentă a campaniilor de informare si comunicare cu beneficiarii care vor avea un caracter permanent si vom folosi o gamă largă de mijloace: anunțuri la radio local si TV, interviuri, reportaje realizate cu alți părinți, brosuri, pliante.

 

u Unitatea noastră școlară  noastră a obținut recunoasterea locală, județeană si națională prin:

-       calitatea serviciilor educaționale;

-       competența cadrelor didactice;

-       gradul de satisfacție al beneficiarilor;

-       cadrul ambiental;

-       resursele materiale ale școlii;

-       mediul relațional/de comunicare stabilita între școală si familie;

-       implicarea în proiecte și programe internaționale.

 

Oferta extracurriculară

 

1.    Extinderea activităților instructiv – educative în spațiul extrașcolar;

 

2.    Organizarea de pregătiri suplimentare pentru prevenirea eșecului școlar și obținerea performanței;

 

3.    Organizarea de excursii tematice;

 

4.    Participarea elevilor la spectacole de teatru, muzică;

 

5.    Organizarea de serbări, concursuri;

 

6.    Organizarea unor activități cultural- artistice;

 

7.    Discutii, dezbateri cu invitati din diferite domenii de activitate;

 

8.    Participarea elevilor la cercuri tematice.

 

Conținutul plăcut, interesant și atractiv al diverselor tipuri și forme de activități desfășurate în școală, precum și ambianța oferită, determină participarea tot mai numeroasă a copiilor dornici să-și manifeste aptitudiniile și imaginația creatoare în diferite domenii de activitate și să-și pună în practică propriile lor inițiative și proiecte sub îndrumarea profesorilor.

 

În consecință, activitatea extracurriculară reprezintă spațiul aplicativ care permite transferul și aplicarea cunoștințelor, abilităților, competențelor dobândite în sistemul de învățământ. Prin formele sale specifice, activitatea extrașcolară dezvoltă gândirea critică și stimulează implicarea tinerei generații în actul decizional în contextul respectării drepturilor omului și al asumării responsabilităților sociale, realizându-se astfel o simbioză lucrativă între componenta cognitivă și cea comportamentală.

 

VIZIUNEA UNITĂȚII

 Şcoala Gimnazială Capu Dealului - o școală europeană puternic angajată în dezvoltarea comunității, capabilă să ofere servicii educaționale și de consultanță de înaltă calitate și performanță, promovând un dialog deschis și permanent cu partenerii sociali și educaționali.

 

Dorind o viziune dinamică, științifică, pragmatică, viziunea școlii s-a centrat, raportându-ne la următoarele domenii:

 

Curriculum:

- obținerea unor rezultate competitive asigurând calitatea procesului instructiv-educativ;

- stimularea performanțelor individuale ale elevilor, dezvoltarea personalității elevilor, formarea capacității intelectuale, stimularea motivației învățării, asimilarea tehnicilor de muncă intelectuală, educația în sprijinul valorilor societății noastre.

CDȘ: Pe lângă curriculum-ul naţional, şcoala oferă elevilor şi un curriculum la decizia şcolii, ore prestate de cadre didactice pregătite din punct de vedere profesional şi nu numai. Astfel, în programele de opţional, există:

În lumea basmelor- clasa a V-a

Călătorie în lumea cărților- clasa a VI-a

Tehnici de lectură- clasa a VII-a

Lectura și abilitățile de viață- clasa a VIII-a

Resurse material-financiare:

Școala noastră dispune de săli de clasă moderne, unele dotate cu mobilier nou, un cabinet de informatică dotat cu calculatoare, o bibliotecă ce are un fond de carte impresionant,  materiale didactice diverse, grupuri sanitare în interiorul instituţiei.

În prezent, şcoala este dotată cu centrale termice proprii şi a fost utilată modern, pentru ca mediul educaţional în care îşi desfăşoară activitatea elevii şi cadrele didactice din această şcoală să fie cât mai propice pentru un învăţământ de calitate, să fie cât mai atrăgător pentru elevi şi părinţi, cât şi pentru cadrele didactice.

Astfel se vor putea pune în valoare atât baza materială a școlii cât și resursele umane, ceea ce va duce la creșterea prestigiului școlii în comunitatea locală.

 

 Resurse umane:

            Elevii, în număr de 206, sunt cuprinși în următoarea structură de învățământ:

-       preșcolar – 45

-       învățământ primar – 79

-       învățământ gimnazial – 82

Elevul trebuie să găsească în școală un al doilea cămin, care să-i ofere nu numai cunoștințele necesare trecerii într-o treaptă superioară a învățământului, ci și un cadru propice dezvoltării personalității lui ca viitor cetățean, capabil să facă față cerințelor contemporane;

    În școala noastră îşi desfăşoară activitatea 41 de cadre didactice:

–          3 educatoare ( 1 def., 1 gr.II., 1 gr.I );

–          5 învățători ( 5 gr.I );

–          9  profesori ( 9 gr.I ).

Majoritatea cadrelor didactice sunt titulare, pasionate de munca pe care o prestează, dăruite şcolii şi elevilor acesteia. Profesionalismul acestor cadre didactice fac şcoala mai primitoare, mai atrăgătoare, mai luminoasă.

    Personalul didactic auxiliar este reprezentat de secretar, contabil și consilier școlar, iar personalul nedidactic de 3  îngrijitoare și un fochist.

 

Relații comunitare:

 

Urmărim creșterea prestigiului școlii prin colaborarea cu parteneri direct interesați: Primăria, Poliția, Biserica, Teatrul Dramatic ”Elvira Godeanu”.

 

MISIUNEA UNITĂȚII

 

Şcoala Gimnazială Capu Dealului își propune crearea unui mediu educaţional prin care să se formeze dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane. Școala este deschisă pentru a oferi elevilor săi un învățământ de calitate și un cadru optim formării unei personalităţi armonioase, înzestrate cu valori morale, intelectuale și estetice, astfel încât, la sfârșitul ciclului de învățământ, să aibă competențele și flexibilitatea necesare inserției în următoarea  etapă  școlară și să le asigure acestora premisele succesului în orientarea şcolară și profesională.

Școala noastră este preocupată de formarea elevilor, descoperirea talentelor, cultivarea și dezvoltarea acestora pentru obținerea de performanțe, într-un climat stimulativ de colaborare și de siguranță.📙📐💻🔔🔎

 

 

Director,

Prof. Iriza Cristina

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu